Titulní obrázek


Chevrolet Volt zatím nevydělává

V minulém roce se v prosinci spekulovalo o každém vyrobeném Chevroletu Volt. Vůz prý stojí daňové poplatníky čtvrt milionu dolarů, tedy asi 4,8 milionu korun. Vzápětí však byly spekulace vyvráceny. Agentura Reuters nyní hovoří o částce mezi 76 a 88 tisíci dolary.

Povinné ručení online: neobíhejte pojišťovny a nezvěte si domů pojišťovací poradce? Využijte sjednání povinného ručení online přes internet. Ušetříte drahocenný čas, v kalkulátoru pojištění naleznete optimální sazbu pro vaše vozidlo a navíc výrazně ušetříte.

Zahrnuje fixní náklady na vývoj vozu, zařízení na výrobu, díly a práci. Nejsou brány v úvahu částky vyložené na reklamu, ani sesterské modely Opel/Vauxhall Ampera prodané v Evropě. Celkové investice do elektromobilů s prodlouženým dojezdem dle Reuters spolykaly 1,2 miliardy dolarů, tedy aktuálně zhruba 23 miliard korun. Zatím si v USA zákazníci koupili 21,5 tisíce Voltů. Doug Parks, viceprezident globálního produktového programu General Motors, v rozhovoru pro zmíněnou agenturu připustil: „Je to pravda, ještě nevyděláváme, ale nakonec budeme. Jakmile se zvedne prodej a výroba a přijde na řadu auto druhé generace, ztráty určitě minimálně snížíme.“

General Motors ale úvahy Reuters podložené informacemi od analytiků oficiálně dementuje. Současná ztráta není správná. Zčásti proto, že pověření pracovníci či spolupracovníci agentury vydělili celkové náklady na vývoj počtem dosud prodaných Voltů, místo aby je rozdělili na dobu životnosti programu. Jejich výsledná čísla tedy jsou tím pádem vyšší než ve skutečnosti.

Zvýšením jejich výroby pořizovací náklady i konečná cena klesnou, což ovšem povede k ziskovosti Voltu i dalších elektrických vozidel v blízké budoucnosti. Bude to pouze trvat déle. I když nejsou Chevrolet Volt a Opel Ampera v tuto chvíli nijak levnou záležitostí, evropského sourozence ocenili také motorističtí novináři starého kontinentu. Na březnovém autosalonu v Ženevě získal za svůj technický přínos prestižní titul Automobil roku 2012.