Chevrolet Camaro Z28
Automobilka Chevrolet představila nový facelift modelu Camaro v sedmilitrovém provedení Z28. Na co se můžeme nejvíce těšit?
Provedení Z28 se orientuje i na okruhy. Jde o odlehčenou verzi, která je proti osmiválcovému Camaru SS lehčí o 45 kg a proti přeplňovanému Camaru ZL1 dokonce o 136 kg.
Je tu tenčí zadní okno, chybí mlhovky nebo xenony, audio systém je jen obyčejný lehký, šetřilo se na hlukové izolaci a v kufru není koberec. A u snižování hmotnosti to neskončilo. Nového nastavení se dočkal podvozek, který byl snížen, a když se podíváte na brzdy, všimnete si karbon-keramických kotoučů. Podle Chevroletu je Camaro Z28 při brzdění schopno vyvinout přetížení až 1,5 g.
Povinné ručení 2012: V letošním roce se ceny povinného ručení dostaly vlivem konkurence na historická minima. Máte-li starší smlouvu, porovnejte si vaši platbu s některou online kalkulaček povinného ručení.
A teď to nejdůležitější - motor. Aby automobilka nic neponechala náhodě, vsadila na číslovku 7, což neznamená spotřebu, ale objem motoru v litrech. Big block LS7 je odlehčený a podle automobilky má rád vysoké otáčky. Podle tradice je tu také manuální šestistupňová převodovka s krátkým odstupňovýním, která posílá výkon dozadu na samosvorný diferenciál a 19" odlehčené ráfky s okruhovými pneumatikami Pirelli P Zero Trofeo R o rozměru 305/30 R19.
Výkon motoru s kompresí 11:1 je celkem 507 koní, točí se do 7000 ot./min. a ve středním pásmu otáček nabídne až 637 Nm točivého momentu. Je tu i lehčí K&N sací filtr s menším odporem a nový výfukový systém, který při akceleraci otevře klapky a vyhne se tlumičům.
Prozatím automobilka neprozradila cenu ani kolik aut bude vyrobeno a jaká bude jejich dostupnost.