Chevrolet Silverado/GMC Sierra 2014
Dvojčata Chevrolet Silverado/GMC Sierra 2014 budou mít premiéru již v lednu v Detroitu. K nám se však už dostaly fotografie a základní údaje. Šest let vyráběná generace tak bude nahrazena novými modely.
Celohliníkové zážehové motory EcoTec3 používají přímý vstřik, vypínání poloviny válců kvůli snížení spotřeby a v neposlední řadě proměnné časování ventilů. Jsou celkem tři. Vidlicový šestiválec 4,3 l a dva osmiválcové „small blocky“.
Prozatím jsou známy pouze kompresní poměry: 11.0:1 v případě prvních dvou, respektive 11.5:1 u největšího V8. Současná řada je v základu vybavena agregátem V6 4,3 l/145 kW a v nabídce je i silnější 4,8 l V8 s 225 kW. Standardem bude pro všechny verze šestistupňová samočinná převodovka místo dřívější čtyřstupňové, poháněna je buď jedna, nebo obě nápravy. Nový je rám z vysokopevnostní oceli, který zároveň snížil hmotnost aut. Brzdy jsou kotoučové, řízení dostalo elektrický posilovač s variabilním účinkem místo hydraulického.
Povinné ručení 2012: V letošním roce se ceny povinného ručení dostaly vlivem konkurence na historická minima. Máte-li starší smlouvu, porovnejte si vaši platbu s některou online kalkulaček povinného ručení.
Spolehnout se budeme moci i na moderní elektronické pomocníky: kontrola stability včetně přívěsu a asistent při rozjezdech do kopce, varování před čelní kolizí, hlídač přejetí pruhu na dálnicích a automatické parkování. Vysokopevnostní ocel byla použita i na velkou část karoserie, která může mít u Silverada tři a v případě Sierry dvě délky ložné plochy. Kapota je pro změnu hliníková stejně jako část předního zavěšení.
Silverado má dělená i přední světla, luxusnější Sierra pak má více chromu a disponuje nášlapy i vzadu na korbě pro snadnější přístup. Aerodynamika obou sourozenců byla vylepšena optimalizací zrcátek i střechy. Dveře dvojkabin (crew cab) jsou větší a zadní se otevírají nezávisle na předních, dosud byly tzv. sebevražedné. Nezasahují také až do střechy.
Zadním cestujícím se zvětšil prostor pro nohy o 13 cm. K mání bude i dvoudveřové provedení (regular cab). Modernější a kvalitnější interiér nabídne třeba bezdrátové připojení a displeje. Menší s úhlopříčkou 4,2 palce je umístěn mezi přístroji před řidičem, větší osmipalcový uprostřed palubní desky slouží informačnímu systému MyLink/IntelliLink. Materiály na palubní desce jsou měkčené, v nabídce najdeme i hliníkové prvky a kožené čalounění. Sierra může mít navíc zásuvku na 110 V, až 5 USB portů a slot na SD karty.