Prodej Chevroletu Volt není zrovna jednoduchý
Automobilka Chevrolet podmínila prodej elektromobilů Volt s prodlouženým dojezdem nástroji, které servis bude muset mít. Prodejci se však bouří. Jen kvůli jednomu modelu by totiž museli kupovat nářadí za asi 97 000 korun. Bez nových nástrojů a dalších požadavků tyto vozy nesmí prodávat a servisovat.
Povinné ručení je zákonné pojištění vozidla, které chrání motoristy před škodami, které mohou způsobit při svých cestách ostatním. Z tohoto pojištění jsou kryty nejenom poškozená vozidla, silnice, domy, ale i škody na zdraví všech účastníků nehody.
Cena tohoto náčiní v loňském roce činila 5.100 dolarů (cca 97.000 Kč), což je částka, kterou nemusí marže z prodeje několika exemplářů Voltu kompenzovat. Nejdražším zařízením byl nástroj vybíjející baterie auta za 4.735 dolarů. Ten je nutný pro odmontování akumulátorů před jejich opravou. Sám Chevrolet tvrdí, že je běžné požadovat od prodejců nákup nářadí, aby mohli prodávat některé modely. Jen v roce 2011 si zastoupení Chevroletu prodávající Volt musela koupit náčiní za 1.800 až 2.800 dolarů (34.000 až 53.000 korun).
Automobilka odmítá sdělit, kolik prodejců odmítlo Volt prodávat. Pouze uvedla, že se jedná o malé číslo. V USA funguje 3.079 prodejců Chevroletů, z toho 2.614 z nich má oprávnění prodávat elektromobil Volt. Od ledna do listopadu 2012 se ve Spojených státech prodalo 20.828 Voltů, přičemž 70 % z nich prodalo 300 největších dealerství. Je to sice skoro třikrát více než v roce 2011, není to ale nijak závratné číslo, podle původních plánů se mělo na americkém trhu loni prodat 45.000 Voltů.
Už na začátku loňského roku prodejci odmítali odebírat přidělené Volty. Důvodem byl tehdy problém s bateriemi, které mohly začít po nárazu hořet. Automobilka na to reagovala vylepšením chladicího systému auta.